torsdag den 8. marts 2012

Dag 1 - en svigtet feminist

Pragtfuld morgen. Der står i Politiken, at jeg er blevet svigtet. Det er ham der Lars Hedebo Olsen…, ham fra i går, der skriver det. »….en svigtet feminist«. Jamen faktisk er det jo forfærdeligt. Får næsten tårer i øjnene, imens jeg læser det. Og må pudse næsen. (Gid fanden havde det følelsesliv). Men intet tyder på, at de har tænkt sig at gribe ind på nogen måde. Tværtimod. Jeg tror, de er bange for de borgerlige antifeminister. Bange for at få at vide, at de ikke er oppe på beatet. »System Politiken« og hvad det ellers hedder alt sammen. »Impotente venstrefløjs profeministiske svagpissere«, kunne de lige så godt sige, ikke? For det er jo det, der ligger i det. Jamen jeg mener det virkelig. Det må simpelthen være enormt hårdt. At lige meget hvad man siger, så kommer der nogen og får det til at se impotent ud. Og sådan et rygte gider virkelig ingen jo have. Vel? Hvad var det nu, hende der den borgerlige antifeminist Camilla Paaske Hjort skrev i går – under overskriften, »Når gamle krager skræpper«… Jo, at Politiken lod enhver krage, der kaldte sig feminist, skræppe op frit og uimodsagt. Urgh, hvor piiinligt. (For Politiken altså).

Og det skal fanme blive en gammel løgn. Vi er ikke bange for noget her på Politiken! »Højt på en gren en krage… og så videre. (Vi ved hvordan det gik det stakkels dyr).

Så slemt er det, at Lars Hedebo Olsen ligefrem ville ønske, at han ikke havde læst min bog. Lad mig trøste ham: Det har han heller ikke! Lars, du er fuldkommen fri og ubesmittet på enhver måde af tanker, indsigter og forståelser.Take my word. Alt er gået hen over hovedet på dig.

Nå jeg må løbe… Nej, det er ikke fordi jeg skal nå at købe Fernet. Hovedbiblioteket venter. Vi snakkes ved!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar